Winkelwagen
0 artikelen
Geen producten gevonden...
Verlanglijst
artikelen
U moet ingelogd zijn om deze functie te gebruiken....
Inloggen
Als u een account bij ons heeft, meld u dan aan.
Registreren
Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.
25 Mar 2019

Een sociaal leven en toch diëten

Een lege agenda. Dat lijkt voorwaarde nummer 1 om op dieet te kunnen gaan. Geen sociale verplichtingen gedurende meerdere maanden. Geen glaasje wijn meer. Geen etentjes meer. Niet op stap. Kortom geen mooie vooruitzichten. 

Gelukkig is dat een misvatting. Er zijn wel degelijk heel wat mogelijkheden om jezelf niet te moeten afzonderen tijdens onze diëten. Wil je weten dewelke? Lees dan zeker verder.

Ik kan toch niet op restaurant of café gaan tijdens mijn dieet?

Toch wel. Het is enkel kwestie van de juiste keuze maken, en van je wensen duidelijk te maken aan het restaurant. Vanzelfsprekend is dat niet. Want op de meeste menukaarten vind je tegenwoordig dikwijls dezelfde gerechten. Al dan niet “huisgemaakt”. 

In tegenstelling tot wat je zou denken, zijn alle soepen te mijden. Hiervoor zijn 2 redenen. Heel vaak wordt de “huisgemaakte” soep helemaal niet in huis gemaakt maar ingekocht. Je weet dan nooit echt zeker wat de chef allemaal in zijn soep heeft gebruikt. Daarnaast wordt soep heel vaak gebonden met aardappelen en/of afgewerkt met room. Noch aardappelen, noch room zijn toegelaten tijdens onze diëten.

Goed voorbereid naar een sociale verplichting!

Bereid jezelf voor. Bekijk op voorhand de menukaart van het restaurant op de website. Neem rustig de tijd om je keuze te maken en denk na over de vragen die je zult moeten stellen aan de ober (geen saus, geen frietjes…).  

Kom je ondanks al je goede wil en voorbereiding toch in een onvoorziene situatie terecht, hou dan een leugentje om bestwil in je achterhoofd (ik ben ziek, ik neem medicatie, ik doe mee aan tournée minérale…).  

Onze tips om te feesten en toch te diëten

Ga nooit de deur uit met een lege maag. Neem voor je vertrekt nog een shake of een ander eiwitrijk alternatief dat toegelaten is tijdens jouw programma. Bijvoorbeeld een kleine portie kippenwit of ham uit het vuistje. Of een hardgekookt eitje. Op die manier zal het voor jou een pak makkelijker zijn om te weerstaan aan de verleidingen van de menukaart.

Vraag aan de ober wat je wil en maak duidelijk wat je niet wil. Geen saus, geen parmezaan bij de carpaccio, geen dressing of mayonaise. Jouw wil is wet. Jij bent tenslotte de klant, toch?

Wil je jezelf trakteren op iets anders dan water? Kies dan voor Zero frisdrank of spuitwater met een schijfje limoen. Maar denk eraan, zoet triggert de drang naar zoet. EN van cafeïne krijg je honger. Ga er bewust mee om.

Neem een voorgerecht als hoofdgerecht (tomaat garnaal, gerookte zalm, carpaccio,…). De portie is meestal kleiner. Zo overschrijdt je de toegelaten hoeveelheid niet. 

Als dessert kies je voor koffie of thee. Maar ook hier weer, opgelet voor de gevolgen van cafeïne. 

 

Geraak je er ondanks alles toch niet uit? Of sta je voor een onoverkomelijk feest van het jaar? Bel ons op 03 237 91 49 of boek meteen een afspraak in onze agenda.

Wees de eerste om te reageren...
Laat een reactie achter
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »