27 Aug 2021

Thuiswerk- of coronakilo’s? Zo krijgen ze geen vat op jou

Heel wat mensen zijn door de coronacrisis meer gaan thuiswerken en zullen die gewoonte niet zo snel weer afzweren. Telewerk heeft dan ook een pak voordelen, zoals minder fileleed, een betere werk-privébalans en minder afleiding. De keerzijde van de medaille is dat je thuis minder contact hebt met je collega’s, dat je kunt vervallen in eindeloze overuren omdat je laptop naar je blijft roepen, en … dat je moet oppassen om niet te veel te snacken (weet je nog, die coronakilo’s?). Lees onze tips om te vermijden dat thuiswerk voor jou een strijd met de weegschaal wordt!





Gezond snacken met Rainpharma

Op het werk is er nog sociale controle, en zal je dus niet om de haverklap naar de snackautomaat lopen. Misschien heb je zelfs wel helemaal geen automaat om iets te kopen. Maar thuis ligt dat wel anders. Daar kun je bij het kleinste hongertje ongestoord en vrijwel onbeperkt in de koelkast of de koekenkast duiken. Gezond snacken om de honger voor te blijven is de boodschap, en dat doe je bijvoorbeeld met de shakes van Rainpharma. Die zijn niet alleen lekker en gezond; ze zijn ook in een handomdraai klaar, ze stillen je honger én geven je de rest van de dag een verzadigd gevoel. Da’s minstens vijfdubbele winst! 

 

Water en de rest komt later?

In de strijd tegen thuiswerk- of coronakilo’s helpt het verder om meer water te drinken. Je huid zal je dankbaar zijn als je je vochtbalans trouw op peil houdt, en je hongergevoel zal opnieuw wat afnemen. Plant dus gerust een grote fles water op je (thuiswerk)bureau, en zorg ervoor dat die op het einde van de dag leeg is. Go!






Staand werken en meer bewegen

Daarnaast doe je er goed aan om elke middag en avond een korte wandeling te maken. Misschien kun je zelfs je telefonisch overleg al stappend doen? Of wat dacht je van een verstelbaar bureau, zodat je kunt afwisselen tussen staand en zittend werken? Zitten is immers ‘het nieuwe roken’, maar ook continu rechtstaan doet je lichaam geen goed (denk aan die spataderen!). 

Organiseer je zittend of staand werk rond de taken die op je planning staan, en experimenteer met wat jij het liefst op welke manier doet. Zo gun je jezelf het beste van twee werelden, want als je staand werkt, zijn je spieren veel actiever dan wanneer je zit. Je middel en benen moeten namelijk een flinke inspanning leveren om je bovenlichaam stabiel te houden, en daardoor verbruik je energie zonder dat je het beseft.


Hulp nodig om thuiswerk- of coronakilo’s kwijt te raken?

Pak je je thuiswerk- of coronakilo’s liever wat grondiger aan? Dan kun je rekenen op onze steun, raad en expertise. We maken samen een persoonlijk plan voor jou en zorgen voor opvolging en motivatie. En daarvoor hoef je niet eens tot bij ons in Antwerpen te komen. We hebben namelijk een volledige formule uitgewerkt voor begeleiding op afstand. Laat gerust vrijblijvend van je horen als je meer info wil!






Wees de eerste om te reageren...
Laat een reactie achter