Winkelwagen
0 artikelen
Geen producten gevonden...
Verlanglijst
artikelen
U moet ingelogd zijn om deze functie te gebruiken....
Inloggen
Als u een account bij ons heeft, meld u dan aan.
Registreren
Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.
10 May 2017

Wat is ketose? Het ketose dieet uitgelegd.

Er zijn verschillende diëten. In deze blog leg ik je uit wat het ketose dieet is. 

Het alternatief voor het klassieke dieet waar je laag in calorieën en vetten blijft, is het dieet waar je weinig koolhydraten inneemt. Dit is al lang bekend als het ketose-dieet. Net als alle andere koolhydraatarme diëten die de laatste jaren zo populair zijn draait dit dieet om een hoge inname van eiwitten en laag in vetten. De voedingsmiddelen die vaak als “lekker” gezien worden zoals zoetigheden en graanproducten worden uitgesloten. 


Deze combinatie zorgt ervoor dat er geen koolhydraten in de spieren opgeslagen worden. Het lichaam moet de energie halen uit de vetreserves; precies wat je wilt tijdens afvallen. Dit proces heet ketose. Het gevolg is dat je snel en efficiënt vet kwijt kunt raken. Om in ketose te raken moet je een dieet volgen met heel erg weinig koolhydraten. Het dieet bestaat dan vrijwel alleen uit vetten, eiwitten en groene groenten. Als je niet veel kennis hebt van de voedingswaarde van de producten die je eet dan kan het nogal lastig zijn om erachter te komen wat je dan wel kunt eten. Daarom is het belangrijk om het dieet te volgen onder onze persoonlijke begeleiding. Dit kan zowel in onze winkel of online via de chat of via skype.

De voedingsmiddelen die je binnenkrijgt tijdens het ketogeen dieet bestaan voornamelijk uit vis, vlees, eieren, kaas, avocado en veel koolhydraatarme groenten. De groenten zijn een essentieel onderdeel in het ketogene voedingspatroon en zorgen voor de vezels die het lichaam nodig heeft. Zoals je kunt lezen worden veel producten compleet vermeden zoals ontbijtgranen, rijst, aardappels, bonen, fruit en zoetigheden. Dit komt doordat deze voedingsmiddelen veel koolhydraten bevatten en passen hierdoor niet in het ketogeen dieet. 

Vlees en gevogelte

Alle soorten vlees zijn te eten tijdens het ketogeen dieet. Het maakt niet uit of het gebakken is of gestoomd. Alles wat je rechtstreeks van een dier kunt afsnijden zijn toegelaten. Bereide vleeswaren zijn niet toegelaten. Eiwitrijk vlees wordt aangeraden zoals rundvlees, lamsvlees en vleeswaren zoals bacon en ontbijtspek. Gevogelte zoals kip, kalkoen en eend zijn geschikt voor het ketogeen dieet.Zorg ervoor dat je het niet gepaneerd eet. 

Vis

Alle soorten verse vis mogen gegeten worden. Let op het etiket wat de verhouding eiwitten en vetten is. Vette vis zoals zalm, sardientjes, haring en makreel hebben de voorkeur. 

Groenten

Tijdens het ketogeen dieet komen de meeste koolhydraten uit groenten die je eet. Groenten met weinig koolhydraten en veel vitamines en mineralen hebben de voorkeur. Dit zijn bijvoorbeeld kool, spinazie, sla en broccoli. Hiernaast mag je komkommer en asperges eten. 

Eieren en ander eten

Eieren zijn een goed voedingsmiddel voor het ketogeen dieet aangezien een ei veel eiwitten bevat. Eieren zijn daarnaast makkelijk te bewaren, te bereiden en te gebruiken in combinatie met andere voedingsmiddelen. 

Olie

Olie bestaat voornamelijk uit vetten. Oliën die gebruikt kunnen worden in het ketogeen dieet zijn olijfolie en daar blijft het bij.

 

Reacties
Dat kan absoluut! Heel laag in koolhydraten en dus perfect tijdens een keto-dieet ;-)
Johan De Vylder - 14 Feb 2019 - 09:55
Kan je de golden shake combineren met het keto dieet?
Isabel Molemans - 14 Feb 2019 - 08:57
Laat een reactie achter
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »