23 Mar 2021

Koolhydraatarm ontbijt en middagmaal: gezond én lekkerrrr

Koolhydraatarm ontbijt en middagmaal: gezond én lekkerrrr

Als je je overtollige kilo’s wil zien smelten als sneeuw voor de zon, dan ben je wellicht vooral ‘s avonds op je hoede. We kunnen je geen ongelijk geven, want er wordt vaak flink gezondigd in de zetel. Maar wie het écht grondig wil aanpakken, die zet elke dag de toon met een gezond ontbijt. Neem nu het koolhydraatarm dieet van RainPharma waarmee onze klanten zo’n verbluffende resultaten neerzetten. Tijdens dit traject is het zaak je porties koolhydraten te beperken, zodat je lichaam energie gaat halen uit je vetreserves en je afvalt (het principe van ketose). Aangezien de meeste soorten brood veel koolhydraten bevatten, vraag je je wellicht af hoe een goed ontbijt er dan precies uitziet. We geven je tips voor een koolhydraatarm ontbijt en middagmaal!





Een lekker koolhydraatarm ontbijt

Je ontbijt moet voedzaam zijn, want het vormt de start van je dag. Je moet je reserves aanvullen en energie opdoen. Dat kan gelukkig allemaal zonder koolhydraten te eten. Het zijn namelijk vooral eiwitten, vezels, vitamines en mineralen die je nodig hebt. Dus terwijl je pistolets, croissants en cornflakes maar beter links laat liggen, kun je perfect een heerlijk koolhydraatarm ontbijt maken met magere yoghurt, een handvol blauwe bessen en havermout of granola, al dan niet zelfgemaakt. Als het voor jou wat zoeter mag, kun je Canderel toevoegen. Ook een omelet of een rijstwafel met een fruitspread of vers fruit is een optie, net als af en toe een RainPharma shake (je tijd nemen voor een volwaardig ontbijt blijft natuurlijk wel belangrijk).


Broodvervangers bij de lunch

Niet elk soort brood bevat evenveel koolhydraten. Met volkoren glutenvrij of (zuurdesem) spelt-, kamut- of haverbrood zit je bijvoorbeeld al veel beter dan met pakweg wit brood. Dus als je voor een sneetje bij de lunch kiest, dan weet je welke broodsoorten je beste vrienden worden. Maar daarnaast zijn er nog tal van broodvervangers om mee te experimenteren, zoals volkoren crackers, die je kunt beleggen met bijvoorbeeld humus, notenpasta, groentespread, rauwe groenten of mager vlees. 

 

Let wel op: bij de start van je RainPharma-dieet heb je minder mogelijkheden en moet je je aan een strikter schema houden, waarbij je bijvoorbeeld niet zomaar alle groenten mag eten. Maak je sowieso niet ongerust: we leggen je alles haarfijn uit en begeleiden je met volle overgave. 






Check ons kookboek voor extra ideeën

Heb je nood aan nog wat meer kookinspiratie? Dan zit je goed met ons kookboek. Dat bevat maar liefst zestig caloriearme gerechten die supersimpel zijn om klaar te maken, en die je zowel ‘s middags als ‘s avonds op tafel kunt toveren. Smak(k)elijk!


Wees de eerste om te reageren...
Laat een reactie achter